Be Seen Be Heard

Miljonid noored ei puutu kokku avaliku eluga. Keset kliimakriisi, ülemaailmseid konflikte ja lokkavat põlvkondadevahelist ebavõrdsust on noorte panus, vaatenurk ja esindatus vajalik enam kui kunagi varem. On aeg, et kõik noored saaksid kuuldavaks ja nähtavaks.

Eelmisel aastal aitasid just teie ostud meilt, teha rohkem kui 3000 euro suurune annetus Eesti Noorteühenduste Liit (ENL)-le, et muuta noorte hääl Eestis veel tugevamaks.

Be Seen Be Heard

Alates sellest, kui Anita Roddick 1976. aastal The Body Shopi asutas oleme läbi viinud kampaaniaid teadlikkuse tõstmiseks sotsiaalse ja keskkonnaalase õigluse kohta. The Body Shop on mobiliseerinud oma ülemaailmse kollektiivi ja korraldanud üle 30 aasta kampaaniaid teemadel nagu põlisrahvaste õigused, loomade õigused, seksikaubandus ja Amazonase vihmametsade põletamine.

Vaata lühifilmi, et rohkem teada saada – miks järgmised 40 aastat muudatusi on märgilise tähtsusega ning miks suurem esindatus ja noorte kuuldavõtmine on hetkel tähtsamad kui kunagi varem.

Milles seisneb probleem?

Milles seisneb probleem?

Pea pool maailma populatsioonist on alla 30 aasta vana. Ometi moodustavad alla 30 aastased vaid 2,6% kogu maailma parlamendiliikmetest*.

Noortel on õigus saada kaasatud neid mõjutavatesse poliitilistesse otsustesse, kuid nende osalemisel on arvukaid takistusi.

Maailma liidrite keskmine vanus on praegu 62**. On selge, et kui püüame jätkuvalt probleeme samal moel lahendada teeme endiselt samu vigu. Noortel on värske vaatenurk ja palju kaalul, kuid neid kaasatakse arutellu harva. Me tahame teada - miks?

Noori üle kogu maailma, sealhulgas miljoneid alla 18-aastaseid peetakse piisavalt küpseks, et kanda täiskasvanutega võrdset vastutust. Nad saavad astuda sõjaväkke, hooldada haavatavaid sugulasi ja kanda vanglakaristust, kuidas samal ajal ei ole neil noortel enamikes riikides hääleõigust. See ei tundu meile õige.

Noored on osa lahendusest

Noored on osa lahendusest

Me ei ole kunagi olnud küünilised inimese vaimu potentsiaali osas. Meie asutaja Dame Anita Roddick on öelnud: “Küünilisus võib paista taibukusena kui vaprusest jääb vajaka.” Me usume, et noortel on üüratu potentsiaal, kuid hetkel ei ole neil vähimatki võimu.

Maailma tulevikku ei saa jätta uhketes ülikondades bürokraatide hooleks. Noored on loovad, avatud meelega ja pungil õigustatud küsimusi. Teame, et neil on kujutlusvõimet, energiat ja meelekindlust, et astuda õigluse eest välja. Nad on poliitiliselt aktiivsed ja demonstreerivad ikka ja jälle, et on valmis meie kogukonna, meie planeedi ja meie tuleviku nimel tegutsema.

Miks me siis neid jätkuvalt alahindame? Pole kunagi olnud olulisem, et noored saaksid tuleviku osas sõna võtta. Viime läbi selle kampaania, et noori võetaks kuulda.

Mida me teeme?

Mida me teeme?

Oleme alati tegutsenud ilutööstuse ääremail, püüdes läbi viia muutusi seal, kus teised brändid nägid vaid riske. Me ei karda vaidlustada status quo'd, et leida lahendusi. Ei oleks meil esimene kord.

Käivitame ülemaailmse kampaania, et tugevdada noorte häält avalikus elus.

ÜRO peasekretär on nimetanud koos noortega ja noorte heaks töötamist üheks organisatsiooni peamiseks prioriteediks. Alustame koostööd partnerluses peasekretäri noortesaadiku bürooga, kes on ülemaailmsed eestkõnelejad noorte vajaduste ja õiguste käsitlemisel.

Lisateabe jaoks jälgi sotsiaalmeedias @UNYouthEnvoy ja külasta kodulehte www.un.org/youthenvoy.

un.org/youthenvoy
Ühinenud Rahvaste Organisatsiooni peasekretäri noortesaadik Jayathma Wickramanayake ütleb:

Ühinenud Rahvaste Organisatsiooni peasekretäri noortesaadik Jayathma Wickramanayake ütleb:

„Põlvkondadevaheline lõhe võimu, mõju ja usalduse osas on üks meie ajastu suurimaid väljakutseid. Nagu noored on selgelt väljendanud oma aktiivsusega tänavatel, kodanikuühiskonnas ja sotsiaalmeedias läheb neile süviti korda muutus, mis on vajalik võrdsemate, õiglasemate ja jätkusuutlikumate ühiskondade loomiseks. Osalemine on õigus, ning noorte puudulik esindatus otsuste tegemisel soodustab kasvavat usaldamatust poliitiliste institutsioonide suhtes ja võõrandumise tunnet valitud juhtidest, mis on põhjustatud seadusandlusest, mis ei kajasta noorte prioriteete, ei peegelda nende muresid ega kõneta neid. See kampaania on võimalus seda kõike muuta.”

Fotol vasakult: aktivistid Samson Itodo ja Gina Martin, ÜRO noortesaadik Jayathma Wickramanayake ja The Body Shopi sotsiaalse vastutuse juht Chris Davis.
Fotograaf Joel Sheakoski (Joel S Photo).

Kuidas see toimib?

Kuidas see toimib?

Kampaaniaid läbi viies on meil alati selge eesmärk.

Viime igas riigis, kus tegutseme läbi kampaania selle nimel, et kõrvaldada tõkked, mis takistavad noortel meid kõiki puudutavate otsuste tegemisel osalemast.

Mõned eeskirjad või õigusaktid, mille puhul soovime läbi viia muutuse:

- valimisea langetamine
- noorte ametliku esindatuse suurendamine läbi noortekogude, parlamentide või komisjonide
- takistuste kõrvaldamine, et võimaldada noortel osaleda avalikes otsustusprotsessides
- noorte juhtimisoskuste parandamine

Kohalike kampaaniate aktiveerimine hõlmab partnerlust konkreetsete noorte juhitud või noortele suunatud valitsusväliste organisatsioonidega ja/või võimalusi toetust avaldada petitsioonide ja muu taolise kaudu.

Meie partner Eestis on Eesti Noorteühenduste Liit.

Meie tootekomplektid muutusi kordasaatvatele inimestele

Meie tootekomplektid muutusi kordasaatvatele inimestele

The Changemakers komplekt on meie viis julgustada sind ennast armastama ja enda eest hoolitsema samal ajal inspireerides sind aktivistlike lugudega, mis on nende toodete südames.

Hind 24€ (toodete väärtus 40.80€).

Komplekti kuuluvad: kanepi kätekreem 30ml, mango dušigeel 250ml, ingveri šampoon 60ml, shea kehavõi 50ml, Be Seen Be Heard kandekott.

5€ iga müüdud komplekti väärtusest annetatakse Eesti Noorteühenduste Liidule.

Loe edasi, et avastada komplekti toodete taga peituvad inspireerivad lood.

Osta komplekt

Kanepi kätekreem

Kanepi kätekreem

Hoolitse oma töökate muutuse heaks pingutavate käte eest meie efektiivse käteniisutajaga.

Kui meie asutaja Dame Anita Roddick tutvustas esmakordselt 1998. aastal kanepi sarja saatis selle müügiletulekut omajagu furoori. Prantsusmaal leidsid kauplustes aset mitu politseireidi, mille tulemusel seati müügikeeld ja sarnased ähvardused kõlasid ka mujal maailmas. Anita jäi endale kindlaks, uskus enda teadmistesse ja oma nägemusse. Tänaseks on maailm järele jõudnud ja nüüdseks on tohutult kaubamärke, kes rõhuvad kanepiseemneõli iluhüvedele. Me ju ütlesime..

See võib olla kõigest kätekreem (muide, meie läbi aegade enimmüüdud kätekreem), kuid see räägib loo vastuhakust ja enda uskumustele truuks jäämisest.

Shea kehavõi

Shea kehavõi

Pingutused muutuse heaks on see, kuidas end ümbritseva eest hoolitsed. Ära unusta ka enda imelise keha eest hoolt kanda.

Kui Anita oma köögis meie esimest kehavõid välja töötas kommenteeris tema tütar: "See on nagu või... su keha jaoks."

Anita algatas 1994. aastal koostöö Põhja-Ghana Tungteiya naiste assotsiatsiooniga. See partnerlus on endiselt tegev – Tungteiya käsitöölised valmistavad meie sheavõi traditsiooniliste tehnikate abil, meie maksame neile õiglase tasu, mis võimestab naisi, annab neile rahalise sõltumatuse ja aitab toetada kogukonnaprojekte.

Ingveri šampoon

Ingveri šampoon

Muutuste korda saatmine algab enesekindlusest ja sinu enesekindlus algab juustest. Selle ergutava koostise abil vabastad peanaha ketendusest.

Müüme ühe pudeli ingveri šampooni iga nelja sekundi jooksul – see on populaarne, sest see toimib. Veel üks hämmastav asi selle šampooni puhul on selle pudel, mis on valmistatud 100% taaskasutatud plastist, sealhulgas Ausa Kaubanduse ringlussevõetud plastikust, mis on kokku kogutud Indias Bengaluru tänavatel. The Body Shop kasutab seda plastikut uuesti ja toetab India jäätmekogujaid tagades neile juurdepääsu sanitaarsetele töötingimustele, makstes neile ausat tasu ning koheldes neid raske töö eest väärilise tunnustusega.

Mango dušigeel

Mango dušigeel

Meie Ausa Kaubanduse mangoseemneõli hangib jätkusuutlike meetoditega Manorama Industries Indias, Chattisgarhis. Alustasime kohaliku naiste kooperatiiviga koostööd aastal 2017.

Meie mangod korjatakse käsitsi maast, lõigatakse välja viljaliha ning seemned purustatakse. Seejärel saadetakse seemned tootmisüksusesse, kus neist eraldatakse toitev õli. Saagikoristusajal kannavad kooperatiivi naised iga päev 10 - 20kg jagu mangosid.

Osta komplekt

* https://www.ipu.org/our-impact/youth-empowerment/data-youth-participation

** REIGN Dataset | REIGN (oefdatascience.github.io)