The Body Shop

Anita Roddick asutas The Body Shop®'i 1976. aastal Brightonis. Ülemaailmse ilukaubamärgina keskendutakse inimestele hea enesetunde tagamisele - hoolitsetakse nii näo, keha kui ka hinge eest. The Body Shop® soovib maailmas korda saata positiivse muutuse, pakkudes kõrgkvaliteetseid loodusest inspireeritud nahahooldus-, juuksehooldus- ja jumestustooteid, mis on toodetud eetilisust ja jätkusuutlikkust silmas pidades. The Body Shop® on olnud teerajaja uskumuses, et äri saab olla nurgakiviks heategudele. The Body Shop®'il on üle 3 000 kaupluse rohkem kui 60 riigis.

The Body Shop® oli esimene rahvusvaheline kosmeetikaettevõte, mis tutvustas 1987. aastal kosmeetika- ja hügieenitarvetetööstuses ausat kaubandust. The Body Shop® hangib oma ainulaadse Ausa Kaubanduse programmi abil igast maailma nurgast puhtaid tooraineid ja aksessuaare ning on pühendunud õiglasele kauplemisele oma ala ekspertide - väikefarmerite, põliste käsitööliste ja maakohtade kooperatiividega. Vastutasuks tagame head kaubandustavad ja tasu, mis toetab tootjate iseseisvust.

Meie ajalugu

1976

Kõige esimene The Body Shop’i kauplus avatakse 26. märtsil Inglismaa lõunarannikul Brightonis. 1978. aastal avatakse esimene ülemere frantsiis kioskina Brüsselis ja 1982. aastaks avatakse keskmiselt kaks uut poodi kuus.

1977

The Body Shop annab välja E-vitamiini näohooldussarja, mis on siiani meie näohoolduse tuumikus.

1981

The Body Shop tutvustab julmusevaba White Musk® lõhna, milles on esmakordselt pudeldatud vegetaarne muskuseõli.

1985

Müügile saabub piparmündi jalakreem peale seda, kui Londoni maratoni jooksnud sportlased uurivad meie kauplusest leevendustpakkuvate toodete kohta.

1986

“Save the Whale” ehk Päästke Vaal on esimene suurem kampaania, mille Anita ja The Body Shop koostöös Greenpeace’iga algatavad. Meie eesmärgiks oli, et lõpetataks vaalapüük ning me tutvustasime jojooba õli, mida saab suurepäraselt kasutada vaalarasva asemel kosmeetikatoodetes.

1987

Esimene Ausa Kaubanduse programmi toode The Body Shop’ilt on Lõuna-India koostööpartneri Teddy Exports’i toodetud massaažirullik jalgadele. Tänu koostööle The Body Shop’iga avatakse 1994. aastal Teddy kool, mis võimaldab harida kohalikke lapsi. 

1988

Anita Roddickile omistatakse Briti impeeriumi ordu ohvitseri tiitel.

1989

Meie esimene keskkonnaalane kampaania kutsus üles peatama Brasiilia vihmametsade põletamist. Brasiilia presidendile üleantud petitsioonile kirjutas alla miljon inimest.

1990

Rajatakse The Body Shop Foundation - heategevuslik organisatsioon, mis rahastab inimõiguste, loomade ja keskkonna kaitsmist.

1991

Hakkab ilmuma The Big Issue. Ajakirja müüsid ja müüdi kodutute heaks ning projekti alustati juba aasta varem The Body Shop heategevusliku projekti raames. 

1992

Müügile tuleb esimene kehavõi, nimelt mango kehahooldussarjast. Sellest on saanud üks The Body Shop’i kuulsamaid tooteid ja seda on korduvalt imiteeritud, kuid meie oma on originaal, mis võidab siiani üle maailma auhindu.

1993

Käivitame kampaania, tõstmaks teadlikkust Ogoni hõimu inimeste olukorrast. Hõim on tagakiusatud, kuna võitleb nafta jäätmete vastu omal maal Nigeeria Deltas. 1995-ndal aastal tapeti nende kirjanikust liider Ken Saro-Viwa, Nigeeria sõjaväelastest valitsejate poolt. Kampaania kestis kuni 1998.

1996

Loomkatsete vastane kampaania kogub neli miljonit allkirja ehk saab tolle aja suurimaks petitsiooniks. See esitatakse Euroopa Komisjonile ja novembris 1998. meie kampaania tulemusel keelustatakse Ühendkuningriigis kosmeetikatoodete ja -koostisainete testimine loomadel.

1997

The Body Shop’ist saab esimene rahvusvaheline kosmeetikaettevõte, mis järgib Humaanse Kosmeetikatööstuse Standardit; meid toetavad ka juhtivad loomakaitsegrupid.

Müügile paisatakse nüüdseks ikooniline teepuu hooldusõli. Tillukeses pudelikeses leidub looduslik lahendus klaarile ja vistrikuvabale nahale.

Vaidlustamaks ilu stereotüüpe loome nuku nimega Ruby. Kampaania eesmärk on tõsta naiste enesehinnangut ja elusädet ning algatada üle maailmset debatti keha kuju teemal.

1998

The Body Shop’i kanepi sarja müügiletulek põhjustab pressis vastuolu ja sarjast saab suur müügihitt eesotsas enimmüüva kanepi kätekreemiga.

Dalai Lama abiga lanšeerime kampaania Make Your Mark (Jäta oma jälg). Kampaania koostöös Amnesty International organisatsiooniga, tähistamaks Inimõiguste Deklaratsiooni 50-ndat aastapäeva. Petitsioonile kirjutas alla kolm miljonit inimest.

2002

The Body Shop käivitab koostöös Greenpeace International’iga kampaania taastuva energia propageerimiseks. Kogusime 6 miljonit allkirja petitsioonile toetamaks taastuvenergia kasutamist, ning toimetasime selle Maailma Säästva arengu tippkohtumisele Johannesburgis.

Tegevdirektoriks saab Peter Saunders.

2003

Algatatakse “Stop Violence in the Home” koduvägivalla vastane kampaania kogumaks annetusi koduvägivalla ohvrite aitamiseks. Meie kampaaniatoodete müügist koguti üle £2 miljoni tugirühmade tarvis, kes kannatanutele nõu, abi ja varjupaika pakuvad.

Anita Roddickile omistatakse Briti impeeriumi ordu rüütelkomandöri tiitel Dame.

14. novembril avatakse Eesti esimene The Body Shop’i kauplus.

2006

L’Oreal tervitab The Body Shop’i enda perekonda ja on uhke, et saab oma ridu täiendada eduka loodusele suunitletud ettevõttega, millel on tugevad väärtushinnangud.

2007

The Body Shop’ist saab esimene kosmeetikaettevõte, mis kasutab jätkusuutlikult hangitud palmiõli.

10. septembril lahkub meie hulgast The Body Shop’i asutaja Anita Roddick.

2008

The Body Shop tutvustab 100% taaskasutatud polüetüleentereftalaadist pudeleid. Tegevdirektoriks saab Sophie Gasperment.

Käivitasime kampaania koostöös MTV International’iga, et tõsta teadlikkust HIVist ja AIDSist. Meie sõnum jõudis miljonite inimesteni ja meie kampaaniatoodete müügist koguti üle £2 miljoni meie heategevuslikule partnerile - Staying Alive Foundation’ile. Fondidele jagatud tulu läheb noorte seksuaalkasvatusprogrammidele ja projektidele, mis hõlmavad HIVi nakatanute ja AIDSi haigestunute teavitamist, kuidas elada viirusekandja ja haigena.

2009

The Body Shop ja laste väärkohtlemise vastane organisatsioon ECPAT International algatavad noorte ja laste seksikaubanduse vastase kampaania “Stop Sex Trafficking of Children & Young People”. Kogudes seitse miljonit allkirja klientidelt üle kogu maailma saadab kampaania korda ennenägematu muutuse, kui 24 riiki üle maailma võtavad ette legislatuurimuutuse. Petitsioon esitatakse 2012. aastal ÜRO-le ja sellest saab The Body Shop’i läbi aegade suurim kampaania.

The Body Shop saab loomakaitseorganisatsiooni RSPCA elutöö auhinna.

2010

Käivitame kolmeaastase koostöö organisatsiooniga UNAIDS ning anname välja oma Punase Lindi (Red Ribbon) rinnamärgi. Kampaania käivitatakse kõigis The Body Shop kauplustes ja UNAIDS’i keskustes üle kogu maailma.

2011

The Body Shop aitab asutada The Global Shea Alliance’i - organisatsiooni, mis aitab edendada sheavõi tootmist ja parandada sheavõid käsitsi valmistavate naiste töötasu ja elukvaliteeti.

The Body Shop algatab Wood Positive kampaania, mille sihiks on kompenseerida toodete pakenditeks kasutatavad paber ja papp uute puude istutamisega.

2012

Taasalgatame loomkatsete vastase kampaania koostöös Cruelty Free International’iga.

2013

Peale 20 aastat lakkamatut kampaaniate läbiviimist tähistame loomkatsetatud toodete ja koostisosade impordi ja müügi keelustamist Euroopa Liidus. The Body Shop pärjatakse nimeka Business in the Community Organisation’i 2013. aasta International Responsible Business tiitliga. Tegevdirektoriks saab Jeremy Schwartz.

Meie klientide abiga kogusime 200 000 GBP väärtuses annetusi, millega rahastasime viie koolimaja ehitamise meie Ausa Kaubanduse partnerite kogukondades üle maailma.

2014

The Body Shop pälvib teist aastat järjest organisatsiooni Business in the Community tiitli International Responsible Business.

Igalt müüdud heategevuslikult huulevõidelt annetasime Eestis 5,40€; tulu jaotati Tartu laste tugikeskusele, MTÜ-le AUH ja Eestimaa looduse fondile.

2015

Meid tunnustatakse Global Shea Alliance’i auhinnaga jätkusuutliku sheatööstuse rajamise püüdluste eest.

Osa meie 2015 jõulukampaaniast oli meie partnerlus WaterAid’iga. Kogusime annetusi, et tagada enam kui 3 000 inimesele Etioopia maakohtades ligipääsu puhtale joogiveele.

2016

Koostöös World Land Trust’iga alustame 75 miljoni ruutmeetri ulatuses biosildade rajamisega vihmametsades. Meie biosillad loovad ühenduse bioloogiliselt mitmekesiste elu- ja kasvukohtade vahel ja toovad üksteisele lähemale haruldaste liikide esindajad ning võimaldavad ka kohalikel kogukondadel jätkusuutlikult elada.

2017

Koostöös Cruelty Free International’iga kogume allkirju petitsioonile, mille eesmärgiks on keelustada loomkatsetamine üle kogu maailma. Me kogusime 8 miljon allkirja ja edastasime need ÜRO üldkogule.

2018

Meie eetilisi saavutusi on märgatud - meid pärjati Marie Clair Prix D’Excellence auhinnaga kategoorias “Beauty Gives Back”. Autasu tunnustab meie püüdlusi aastate jooksul, näiteks biosildade rajamist, Ausa Kaubanduse programmi ja “Forever against animal testing” kampaaniat loomkatsete lõpetamiseks.

2019

Ülemaailmse plastikukriisi leevendamiseks alustas The Body Shop partnerlust ühinguga “Plastics for change” ja hakkasime ostma PET plastikut, mida korjavad jäätmekogujad Bengalurus, Indias. Plastik töödeldakse ümber ja seda kasutatakse meie toodete pakendite valmistamisel.

The Body Shopist saab B Corp™ sertifikaadiga ettevõte. B Corp™ sertifikaadiga pärjatakse tulu teenivaid firmasid, mis on pühendunud oma äritegevuses läbipaistvale sotsiaalselt ja keskkondlikult jätkusuutlikule arengule, millel on positiivne mõju nii inimestele kui ka planeedile.